close
Vážení uživatelé,
16. 8. 2020 budou služby Blog.cz a Galerie.cz ukončeny.
Děkujeme vám za společně strávené roky!
Zjistit více
 

Reklama na komunismus

11. června 2015 v 22:44 | eli |  Obecně
Na internetu jsem už viděl hodně věcí, ale málokterá z nich by stála za článek. Narazil jsem však na stránku, která mě nadzvedla. Nese název Zanechme předsudků vůči komunistům. S názvem celkem souhlasím. Zanechme předsudků a přiznejme si, že komunistická ideologie měla být již 25 let mimo zákon a soudruzi z čela státu už měli letos končit 25 rok ve vězení (vlastně na dovolené, jak vězení nazývají dnešní bojovníci proti kapitalismu). Nejsem však naivní a bylo mi jasné, že takto prudce intelektuální obsah ona stránka mít nebude. A nemýlil jsem se.


Na úvodní straně nás navnadí otázka, jestli víme co komunisté chtějí. Víme. Moc, jako všichni. Takže popojedem. První článek na stránce nese název Babičko povídej. Autor měl evidentně jinou babičku než já, protože život za komunistů popisuje jako ráj, kde létali pečení holubi do huby a všichni se měli dobře. Já sem slýchával spíše příběhy o vyvlastňování, emigracích, politických procesech a podobných drobných nedostatcích komunistického blahobytu. Vlastně bych měl spíše napsat socialistického, aby mě nějaký aktivní soudruh nechytl za slovo. Na druhé straně autorovu babičku chápu. Lidé mají tendenci pamatovat si to dobré, a tak babičce nebudeme vyčítat jistou neobjektivitu jejího líčení.

Dále na stránce najdeme odkaz na lidské příběhy. Bohužel, nějak se z něj vytratily zdroje. Příběh o nebohé důchodkyni, která neměla na léky jsem v různých obměnách slyšel již několikrát, ale pokaždé stylem jedna paní povídala. Ani u článku o evangelickém domově, který nepodával svým pacientům léky jsem nenašel odkaz na zdroj, pouze na stránky Práva. Zato v dalším článku si autor naběhl. Snaží se čtenářům vsugerovat, že jedna paní spáchala sebevraždu kvůli několika soudním procesům kvůli držení konopí. Dále se však dočteme, že všechny žaloby byly zamítnuty a dotyčná v dopise na rozloučenou souvislost s procesy nezmiňuje. Naprostou lahůdkou je pak poslední článek o ženě, která se spolu s dcerou rozhodla spáchat sebevraždu kvůli dluhům. Dcera zemřela, žena ne. A ženu kvůli tomu soudí. V tomto případě však nějak nevidím vinu systému. A jestli, tak pouze toho minulého. Brát dluhy se nevyplácí, ale mnoho lidí si chce žít jako králové, i když na to nemají. A proč na to nemají? Protože 40 let komunismu zabrzdilo vývoj naší země. A zatímco na západě se 40 let rozvíjela ekonomika, u nás se tavilo železo. Je evidentní, že za 25 let nemůžeme dohnat 40letou ztrátu. A můžeme pak vinit lidi, že chtějí tuto ztrátu v životní úrovni dohnat půjčkami?

V podobném duchu se nesou všechny články, a proto jsem se rozhodl rozebrat pouze vybrané. První se týká komunistického převratu, který podle autora vůbec převratem nebyl. Na začátek je čtenářům předložena legendární Gottwaldova hláška o návratu z hradu. Nevím jak ostatní, ale já mám při poslechu tohoto projevu pocit, že Klement již byl v takovém stádiu alkoholismu, že ani za Benešem nezvládl dojít střízlivý... Dále nám autor nezapomněl připomenout, že KSČ vyhrála v roce 1946 volby. Vzhledem k existenci Národní fronty, která nepřipouštěla žádnou opozici bych to však nenazýval velkým úspěchem. Autor se také zapomněl zmínit, že v následujících 2 letech se jaksi nepovedlo plnit plány na obnovu, a takové potravinové lístky se u nás držely až do 50. let. Všechnu vinu za politickou situaci hází autor na pravici. Ta však ve vládě citelně chyběla, jinak by nemohl projít takový nesmysl, jako milionářská dávka nebo znárodnění velkých podniků. Vtipně také působí zmiňovaná možnost občanské války, kterou nejspíš měly podle autora vést Lidové milice. Ty však tou dobou neměly náboje, protože si KSČ nemohla být jistá, že se nenajde nějaký aktivní blbec, který bude doopravdy střílet. A otevřené násilí bylo to poslední, co v únoru roku 1948 KSČ potřebovala. A taky se někde ztratilo odůvodnění, proč autor puč v roce 1948 nepovažuje za puč.

Velice poučné je také tvrzení z článku o 17. listopadu. Tehdy údajně náš stát ztratil svobodu a suverenitu. Tu obrovskou svobodu, kvůli které jsme museli mít na hranicích dráty, aby nám ji sem nechodili ze západu krást. Případně tu neomezenou suverenitu, kterou nám pomáhal udržet Sovětský svaz a jeho vojska. Nejvíce mě však zaujala existence článku o brněnském pochodu smrti hned vedle článku tázajícího se, jak dlouho se mají komunisté ještě omlouvat. V druhém zmiňovaném článku totiž najdeme 3 geniální věty. Nelze donekonečna uplatňovat kolektivní vinu. Nelze donekonečna z činů obviňovat lidi, kteří je nespáchali. Nelze donekonečna živit předsudky minulostí, kterou nikdo nevrátí. Není to ve světle nedávné situace okolo brněnského pochodu k popukání?

Pravda, není. Je to smutné. Napsal bych zde něco víc na účet komunistů, ale své pocity jsem shrnul již zde a zde. A tak tento článek berte pouze jako povzdechnutí zakončené citátem, který v jednom známém filmu pronáší jeden vysoce postavený komunista. Chce se mi zvracet... (a doufám, že voliči už komunistům nikdy na špek neskočí).
 


Komentáře

1 Egoped Egoped | E-mail | Web | 12. června 2015 v 13:57 | Reagovat

Též jsem o tom webu slyšel podobné informace. Asi se na to někdy podívám blíž, až zatoužím po troše tragikomična :)

2 acontrario acontrario | 12. června 2015 v 15:50 | Reagovat

Jenom škoda, že nikde není psané, kdo za tím stojí..
I když je pravda, že většina z nás píše anonymně, takže tohle právo musím přiznat všem :)

3 userka userka | E-mail | Web | 17. června 2015 v 0:36 | Reagovat

Díky za pěkně sesumírovaný informace ;)

4 Standa Standa | Web | 16. července 2015 v 13:45 | Reagovat
5 acontrario acontrario | 17. července 2015 v 9:48 | Reagovat

[4]: Ani bych to nenazýval protipólem. Snad kromě energií a některých služeb je dneska většina věcí levnější, což ukazuje, že to s tím komunismem zase tak slavný nebylo.

6 Karkulka17 Karkulka17 | 17. července 2015 v 11:25 | Reagovat

Dobře shrnutý :-)

7 Libor Libor | Web | 17. července 2015 v 11:57 | Reagovat

Tak samozřejmě, to jsou takové zhrzelé výkřiky. Chápu, že se někomu mohlo žít před rokem 1990 lépe, ale vývoj zastavit nelze a podoba lidové demokracie s centrálním hospodářstvím už ekonomicky dost zaostávala.

8 Standa Standa | Web | 17. července 2015 v 13:23 | Reagovat

[5]: "Protipól" byl myšlen tak, že zatímco web zanechme-predsudku-vuci-komunistum.info, o kterém píšete v článku, tvrdí, že před r. 89 bylo lépe, tak web, na který jsem uvedl odkaz, na ověřených datech dokazuje, že to není pravda.

9 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | 17. července 2015 v 13:25 | Reagovat

Jo a jo!

10 Gregor Gregor | 17. července 2015 v 14:25 | Reagovat

Nejsem asi mladší než ona pohádková babička, která na tom linku vypráví své komunistické pohádky. Může být, že je to všechno pravda a čísla jsou taky pravdivá. Přesto lže, jak otevře hubu. Nebýt komunistů, bylo by se žilo mnohem lépe, nikdo nepotřeboval na hranicích střílet do těch, kteří chtěli na svobodu a v roce 1989 nemusely ty mladší generace zdědit naprosto vydrancovaný a zruinovaný stát. Tuhle babičku a její socialistické jistoty bude splácet ještě nejméně jedna generace.

11 naoki-keiko naoki-keiko | Web | 17. července 2015 v 14:39 | Reagovat

Tak marxistické vize z teoretického hlediska tak špatně neznějí, problém je to, když se to převede do praxe.
Z článku na který odkazuješ (Babiččino vyprávění) dost poznávám výroky svých prarodičů, kteří tu dobu málem vynášejí do nebes. Neberu jim to- byli mladí a jedna generace prožívá úplně jinou dobu než ty následující a potom ke stáří už hůř dokáže přehodnotit své názory.
Taky se to musí brát případ od případu- někdo to tak nebral, protože ten systém jej nebral (jiné politické smýšlení, rodiče cizinci/umělci/politicky "nekorektní" atd.)
Asi každá doba má něco a když se do vyprávění prarodičů trochu víc ponořím, zjišťuji při zvídavých otázkách, že to tak růžové nebylo.
Možná si autor odkazovaného článku svou babičku pouze vyposlechl ale dál se neptal.

12 Alexander1918 Alexander1918 | Web | 17. července 2015 v 14:50 | Reagovat

Ach, ach, ach, jak se to ale dobře kope do strany, když se nemůže bránit. Stránku neznám, ale těch předsudků by se mohlo vážně nechat. Je vcelku vtipné, jak se neustále kope do strany, která jako jediná po roce 1989 nic neukradla a chová se nejvíce demokraticky.
40 let zabrzdilo vývoj naší země. Tavení železa. Jo, jasně. A co bys tak rád dělal v zemi po válce? Jen tak mimochodem, v 70. letech byla ČSSR zemí s 2. nejlepším standardem života (po Švédsku). Státní dluh byl nulový. Jak to jen dělali, že se dneska nedaří vytvořit ani vyrovnaný rozpočet?
Historická oprava - v roce 1946 opravdu KSČ volby vyhrála. Národní fronta vznikla až po roce 1948. Tzn. opozice zde byla (např. Národní socialisté, Sociální demokracie, atd.), ale to se holt do krámu moc nehodí. Radši to řekneme takhle, lidi stejně přemýšlet nebudou, že?
Znárodnění podniků? Ano, těch velkých podniků určitě. Byla chyba omezovat malé podnikatele (je třeba ale zmínit, že např. OSVČ byly naprosto běžné, jen se to nezmiňuje), ale z čeho jinak stát žije? Z daní zřejmě vše nezaplatí (dnešní státní dluh) a nehledě na to, že pokud takový podnik vede jednotlivec, ohlíží se stejně jenom sám na sebe - prachy.  
Potravinové lístky. A co by asi tak dělala pravice? Zrušila by je a zázračně našla řešení, jak rozdělovat zboží? Asi ne. Mimochodem ten ´´puč,´´ bylo by fajn zmínit, že to bylo naprosto v rámci ústavy, ilegální to nebylo. To, že ostatní strany neměly žádnou iniciativu, to je věc jiná.
Suverenita. Dneska nám zase vládne USA, opravdu velký rozdíl.
Ale co je nejsmutnější, že v podstatě srovnáváš tuto ideologii s nacistickou. Ideologie vytvořená na základě naprosté rovnosti s ideologii stojící na nadřazenosti druhých.
No jo, tak každý režim si musí najít svého nepřítele. Dnes jsou to komunisté a ti ´´můžou´´ za všechno. Nikdo nepopírá, že byly špatné věci, ale věci, které posunuly společnost dál nikdo nezmíní. Ani nepočítám s nějakým slušným vyjádřením, to se totiž Vám, opravdovým ´´demokratům´´ jaksi nehodí do plánu.

13 Gregor Gregor | 17. července 2015 v 14:52 | Reagovat

Řecké babičky dnes také mohou vyprávět, jak za pravicové vlády šly do důchodu ve věku 55. Pak přišel ultralevičák Tsipras a zvednul to na 67. Měly DPH pod 10%, soudruh komunista jim to hodil na 23. Ta babička jednoduše říká, že její generace žila na účet těch příštích. Že za celý život nepodala nejmenší výkon, nikdy se nevzdělávala a nezajímala o to, co se skutečně děje. Jenom natahovala ruku po státních dotacích. Že za to, co sama právě přiznala, zaslouží popadnout a řezat a řezat!
Mimochodem, chybí jí tam údaj, kolikrát a za kolik s ní byli rodiče tenkrát na Kanárských? Já tam by za komunistů s rodinou každý rok. To jsem ovšem napřed musel zdrhnout na západ.

14 acontrario acontrario | 17. července 2015 v 15:14 | Reagovat

[8]: Aha, tak to sem to jenom špatně pochopil :)

[11]: To je fakt, komunismus je na papáře super věc, ale pokud se všichni neproměníme na mravence, tak to půjde těžko...

[12]: Ano, po roce 89 možná nic neukradla ale to proto, že od té doby nebyla díky bohu u moci. A do roku 89 si nakradla až až.
Co bych děla v zemi po válce? To co před ní. Lehkej průmysl. Určitě by chvíli trvalo, než by se ekonomika zvedla, protože spoustu těch podniků vlastnili vysídlení Němci, ale oni by to Češi zvládli, kdyby měli možnost. Jinak dědictví těžkýho průmyslu vidíme třeba v Ostravě dneska. Těžba uhlí ustupuje, havíři nemají práci, zničený ovzduší. Zajímalo by mě, jak by to ti komunisti řešili.
K tvrzení o standardu života a dluhu. Podle čeho se ten standard určoval a máš k tomu nějakej zdroj? Stejnětak dluh. To že nebyl jsem slyšel mockrát, ale důkaz jsem eště neviděl.
O Národní frontě buď zámerně lžeš nebo o níc nevíš. Národní fronta Čechů a Slováků vznikla jako jednotná kandidátka do voleb 1946. Strany, který v ní nebyly sdružený nemohly kandidovat. Kdyžtak tu, aspoň pro začátek: https://cs.wikipedia.org/wiki/N%C3%A1rodn%C3%AD_fronta_%C4%8Cech%C5%AF_a_Slov%C3%A1k%C5%AF
Dnešní stát nevyžije z daní proto, protože je to neskutečnej byrokratickej moloch zamořenej korupcí. Jinak by vyžil. A obhajovat znárodnění tím, že majitelé továren chtěli stejně jenom zisk, to snad nemyslíš vážně. Ty jako nepracuješ pro zisk?
Co by dělala pravice nevíme, protože byla jaksi zakázána.
Puč legální nebyl, jelikož podala demisi nadpoloviční většina ministrů. V takovým případě měla vláda padnout a být nahrazena úřednickou, která do měla doklepat do řádných voleb. Nehledě na to, že výhružky invazí SSSR asi nebyly úplně košer.
Že je dneska hegemonem USA je pravda, kdyby ses podíval na ostatní moje články tak víš, že s tím taky nesouhlasím.
Ano, srovnávám komunismus a nacismus. Obojí jsou ideologie, který stály miliony životů. Komunismus dokonce mnohem víc, než nacismus. Navíc, i v tom komunismu si byli někteří rovnější, že ano..
Ale klidně mi tu ty dobré věci, které posunuly spolčenost dál, zkus vyjmenovat. Docela by mě to zajímalo.

15 Pavel Pavel | 17. července 2015 v 15:25 | Reagovat

Autora clanku bych hodnotil jako "fanatickeho a mene vzdelaneho antikomunistu." Komunismus ani fasismus by se nenarodil, kdyby nebyla 1. svetova valka. A kdo tu valku vyvolal?

16 Pavel Pavel | 17. července 2015 v 15:31 | Reagovat

[13]: S tou dovolenou na Kanarech je to dobrej vtip.

17 Alexander1918 Alexander1918 | Web | 17. července 2015 v 15:48 | Reagovat

[14]: Ano, korupce byla. Taky to nikdo nepopírá. Ale je hodně velký rozdíl získat černě chatu a auto v porovnání s těmi miliardami odkloněnými na švýcarská konta.
Jo jo, ´´lehkej průmysl.´´ V konkurenci ostatních mocností. Nebudu se s tebou hádat, stejně pojedeš zase jen to svoje.
Na otázku ti odpovím otázkou. Kde máš zdroje ty? Kříčíš dej zdroje, ale i tvoje argumenty nejsou ničím podložené. Nemá cenu se hádat, protože to stejně potopíš. Zkus hledat sám a uvidíš.
Laskavě mě nepoučuj o Národní frontě. Já myslel Národní frontu v podobě po roce 1948. Sdružené strany měly stejné možnosti a to, že se mezi sebou nedokázaly dohodnout, byla jen jejich chyba. A další strany - no, neznám ani jednu stranu, která by byla tak hrozně poškozena, že v Národní frontě před volbami v roce 1946 nebyla.
A ty obhajuješ vykořisťování pracujících lidí? Protože, světe div se, dělali lidé za nedůstojné výdělky.
Ale byl legální, jen si to přiznej a najdi si ústavu. To je všeobecný fakt.
Jak řekl pán výše - fanatický antikomunista. Lépe bych to nevyjádřil. Ono ale lidé konečně zapojují rozum a nenechají se oblbnout jednoduchými a lacinými frázemi, které už jaksi ztratily ty ´´grády.´´
Jo, ještě ty dobré věci. Tak například vzdělání pro všechny, ne jen pro synáčky továrníků, zdravotní péče, která zachránila mnoho lidí, kteří by jinak zemřeli (doktoři chtějí peníze, ´´překvapivě´´) a dál a dál.

18 Egoped Egoped | E-mail | Web | 17. července 2015 v 16:51 | Reagovat

[17]: Tak tohle už je moc i na mě :)

19 acontrario acontrario | 17. července 2015 v 17:09 | Reagovat

[17]: Zdroje k čemu? K tomu že v Ostravě je nezaměstanost?
O průmyslu se teda bavit nebudeme, když nechceš.
To že tys myslel jinou Národní frontu je fajn, ale nic to nemění na tom, že NF existovala už od roku 1946. A zajímavý na tom je třeba to, že KSČ jako jediná kandidovala 2x - zvlášť v ČR a zvlášť na Slovensku, což bylo proti dohodám. (A stejně jim to na Slovensku nepomohlo). Ze stran, který se na kandidátku nedostaly můžeme jmenovat třeba Agrárníky...
Jaký vykořisťování? Pokud je to taková hrůza, můžou lidi dát výpověď. A když ji dají všichni, asi s tím bude muset továrník něco dělat. Ale všichni ji nedají, takže to asi nebude tak strašný...
A k té legalitě. Ústava na možnost, která nastala v roce 1948 nemyslela. Takže je otázka, jestli se v tomhle případě jedná o ústavní zvyklost nebo existoval nějakej další prováděcí zákon, kterej sem nenašel. Do té doby, uznávám, ti nedokážu nelegálnost tohohle kroku, stejně tak, jako ty mi nedokážeš legálnost..
Vzdělání pro všechny bylo i za 1. republiky a na vyšší vzdělání si musel mít správnej posudek, takže nakonec bylo jedno, jestlis nestudoval protože si neměl peníze nebo proto, protože si neměl rodiče ve straně.
Zdravotnictví v 1. republice bylo taky téměř pro všechny. Narážku na doktory moc nechápu...
A za označení fanatický antikomunista děkuju soudruzi, potěšili jste mě :)

20 ... ... | 17. července 2015 v 17:12 | Reagovat

Trochu mě rozesmálo: ,,A zatímco na západě se 40 let rozvíjela ekonomika, u nás se tavilo železo. Je evidentní, že za 25 let nemůžeme dohnat 40letou ztrátu. "

Koukni se na Německo-prohrálo 1. světovou. Za 20 let bylo opět tak silné, aby dokázalo vyvolat 2. světovou, kterou sice taky prohrálo, bylo zničené a ekonomicky vyčerpané. V roce 1955 zaznamenalo největší hospodářský růst v jeho dějinách, rostla produkce atd. Byla plná zaměstnanost a tak dále.

Co je tady? Staré české podniky se vytunelovaly a nechaly zkrachovat nebo je v lepším případě odkoupil někdo z ciziny, vzrostl státní dluh, vzrostla nezaměstnanost. A krade se uplně stejně jako za komunistů. Dneska má každej vysokou školu, ale nikdo nic neumí. Nejsou kvalitní řemeslníci a dělníky se pohrdá. Nejsem nějakej extra zastánce komunismu, ale ani tohoto kapitalismu a tzv. svobody. Když se a komunismu kontrolovaly dopisy, tak to bylo špatné a zasahování do soukromí. Ale když se dnes čtou emaily apod. tak je to boj proti terorismu a je všechno v pořádku.

Všimli jste si, že ještě nikdo nevynašel žádnej režim (ideologie), kterej by lidem vyhovoval?

21 acontrario acontrario | 17. července 2015 v 17:29 | Reagovat

[20]: No, Němeko pro 1. světové taky bylo v pěkným orůseru, jenomže měli "štěstí", že začala skrize a přišel Hitler. Nicméně ten růst za Hitlera taky nebyl zadarmo a odkud se všechny ty peníze braly je dodneška otázka.
Po druhé světové par ekonomicky rostla spojenecká část, protože do ní napumpovaly obrovský peníze.
Nezaměstnanost byla i za komunistů, akorát nebyla na papíře. Ale existovalo spoustu zbytečných míst, který jenom vysávaly stát úplně stejně, jako dneska přídavky v nezaměstnanosti...
To že kapitalismus a demokracie taky úplně nefunguje, to je na další, samostatnej článek :)

22 Alexander1918 Alexander1918 | Web | 17. července 2015 v 19:49 | Reagovat

[19]: Tak agrárníci se tam nedostali z jednoho prostého důvodu. Kolaborace s nacisty a to je dost pádný důvod. Tedy přesněji řečeno, kolaborace členů této strany, protože za protektorátu zde byly jen dvě, umělé a loutkové strany.
Je vidět, že absolutně nechápeš smysl, neboť takovou pitomost jsem dlouho neviděl. Uvědomuješ si tu spirálu, kdy má člověk rodinu, tu nemůže uživit, ale zároveň musí dělat, aby dostal aspoň ten flus, který z té práce má?
Rodiče ve straně ... no jo, úplně všichni byli ve straně. Cha cha. A zdravotnictví bylo pro všechny. Ale málokdo si ho mohl dovolit.

[18]: Tož díky. Ona pravda občas bolí.

23 acontrario acontrario | 17. července 2015 v 19:55 | Reagovat

[22]: Jo, ale kolaborovalo spousta lidí i z té KSČ (i hrdina Fučík zpíval jako slavík), ale Agrárníci jako pravicová strana byli největší problém.
Tu "spirálu" si uvědomuju, ale pokud je to opravdu tak nesnesitelný a začne něco dělat víc lidí, tak se s tím něco udělat dá. Ale to by se muselo chtít něco dělat...
Držet uměle místa jenom proto, aby byla práce, to je dlouhodobě neudržitelný.

24 Alexander1918 Alexander1918 | Web | 17. července 2015 v 21:41 | Reagovat

[23]: Tu ekonomii nekomentuju.
Nicméně, chtěl bych tedy vidět odkud máš takové informace. Okamžitě po 2. světové válce tu snad hned KSČ nevládla, takže pokud by KSČ byla ve stejné/podobné pozici jako agrárníci, ostatní strany by se o vyřazení určitě postaraly. KSČ byla jedním ze tří zakladních proudů odboje, takže žvásty o kolaboraci jsou naprosto mimo. Proč by asi kolaboroval někdo s druhou stranou, která ho chce odstranit? Tohle je další z ukázkových lží. A o Fučíka bych se neotíral. Možná ´´zpíval,´´ ale záměrně tak, aby se dostali ven informace jen o již popravených či zadržených lidech. Stejně jako je absurdní tvoje spojení kolaborace, když byl donucen mučením. Nehledě na jeho odkaz. Ponižovat člověka, který byl popravený nacisty za boj proti nim je jedna z největších ubohostí a ukazuje to, že část společnosti nacistické a fašistické zločiny zlehčují a přivírají nad nimi zrak (viz Ukrajina).

25 Anonym Anonym | 17. července 2015 v 22:22 | Reagovat

stále lepší komunizmus než táto ''demokracia''

26 Gregor Gregor | 18. července 2015 v 12:31 | Reagovat

[25]:
"táto demokracia" to jsi například ty. Demokracie je vždycky taková, jaký je lid.

27 DRAK DRAK | Web | 18. července 2015 v 19:04 | Reagovat

[4]: fajn, já měl po střední škole 960 Kčs hrubého....
byla to hnusná, hnusná, hnusná doba!
ano, komouši, estébáci a jejich příbuzní a kamarádi se měli skvěle,
už to nechci nikdy zažít!

28 DRAK DRAK | Web | 18. července 2015 v 19:09 | Reagovat

[22]: Ukrajina? no, hned mě napadlo, že podle jména budeš proruský troll, jak jinak. když jsi tak sečtělý, tak si zjisti, proč byl na Ukrajině vůbec fašismus - bylo to proti krutovládě Stalina, pravda, Ukrajinci si naivně mysleli, že je Hitler z područí té zrůdy vysvobodí, jenže netušili, že Hitler a Stalin jsou jedno a to samé...

29 acontrario acontrario | 18. července 2015 v 20:00 | Reagovat

[24]: Ano, KSČ sice nevládla papírově, ale už od podpisu smlouvy o spolupráci SSSR-ČSR v roce 43 bylo zřejmý, která strana má navrch. Kdyby byla snaha o odstranění KSČ, tak by nastoupil rudá armáda, podobně jako v Maďarsku.
KSČ sice byla jedním z center odboje, ale až po napadení SSSR. Do té doby se o odboji u KSČ nedá mluvit.
Fučíka jsem zmínil proto, protože je to krásná ukázka, jak KSČ měnila historii ve svůj prospěch. To že mluvil mu samozřejmě nezazlívám, bylo jenom málo lidí, kteří na gestapu nemluvili.
Případně bych mohl zmínit Zápotockého, kterej v koncetráu působil jako kápo, což ho staví na podobnou úroveň, jako nacisty.
A Ukrajina a fašismus, to je asi věčný téma. Nepřijde ti, že fašisticky se chová i Rusko?

30 Čerf Čerf | E-mail | Web | 18. července 2015 v 21:54 | Reagovat

[12]: Myslím, že komunisté měli dost času na to, aby prokázali, jak hodlají své "pokrokové" teorie prosazovat v praxi. Dobře si na to pamatuju, takže například dobře vím, že "komunistická" praxe byla vše jiné, jen ne demokratická a založená na rovnosti. Ale idealistické teorie nezřídka přecházejí ve zločinnou praxi, v tom komunisté nejedou sami, byť se stejně zločinnou cestou ubírali prakticky ve všech zemích, kde se kdy dostali k moci.

Konec socialistického režimu jsem přivítal a nestýskalo se mi po něm za těch 25 let ani jednu jedinou minutu. Chápu část důvodů, proč se některým lidem po té době stýská, a neberu jim to; prostě jen máme zcela odlišný žebříček hodnot.

Ano, jsem přesvědčený, že se po roce 1989 mělo udělat podstatně zásadnější zúčtování se špičkami socialistického režimu, ale například jsem nesouhlasil se zrušením komunistické strany. Minimálně proto, abych věděl, že s lidmi, kteří jsou v této straně sdružení, se nemám v diskusi pouštět do jiných témat, než je počasí a fotbal, protože by to ve výsledku bylo ke škodě nás obou :-). Co mi ovšem zcela zásadně vadí, je to, vydává-li někdo minulý režim za morální vzor pro současnost, přestože to byl právě tento režim, kdo povýšil přetvářku, závist, udavačství a krádež na společenskou normu.

31 DRAK DRAK | Web | 18. července 2015 v 22:15 | Reagovat

[30]: lépe to snad ani napsat nejde

32 surpan surpan | E-mail | Web | 19. července 2015 v 9:22 | Reagovat

Pěkně se tu rozjela diskuze. Ovšem nadpis na blog.cz to zase bulvárně přikořenil. S většinou bych souhlasil, ale myslím si, že plno lidí se mělo fakt dobře, nebo spíš líp než nyní. A ne proto, že by zapoměli, ale proto, že se k nim informace z horší stránky vůbec nedostali.
Vše má své pro a proti, dobré řešení to nebylo. Ačkoliv, když se člověk podívá na to, jak to nyní vedou, že do 20 let zkrachuje ještě pěkné množství států, nevím nevím.
Za mě je ovšem lepší dnešní "režim". Jen bych tak výrazně neodsuzoval ten minulý, neboť takhle bychom museli odsoudit všechny vlády, monarchy a především církev, která napáchala pěkné množství zvěrstev.

33 she-keeps she-keeps | E-mail | Web | 19. července 2015 v 10:25 | Reagovat

A já myslela, že ideologie, která hlásá třídní boj, je už ve své teorii špatná. Všichni (asi někdy) lhali, ale komunisti, ti lhali nejvíce. A vyvolávat strach, zlobu, nenávist - to je přeci temná strana síly.

34 acontrario acontrario | 19. července 2015 v 11:29 | Reagovat

[32]: No ten nadpis co k tomu přidal blog.cz mi taky nepřijde úplně vystihující. Ale s tím, že se měli komunisti zavřít souhlasím, takže to vlastně není blbě :)

35 surpan surpan | E-mail | Web | 19. července 2015 v 11:36 | Reagovat

[34]: Všichni? I jejich voliči? Nebo jen ti nejvyšší? Všichni nynější důchodci věřící neustále v komunismus jako v dobu, kdy se měli lépe, tedy většina z nich?

36 acontrario acontrario | 19. července 2015 v 13:26 | Reagovat

[35]: Ok, ne všichni, ale naprostá většina těch vysoce postavených. Minimálně členové Ústředního výboru KSČ...

37 surpan surpan | E-mail | Web | 19. července 2015 v 13:36 | Reagovat

[36]: To bys pak musel soudit všechny politiky, téměř všechny církevní hodnostáře a bůh ví koho ještě, když by jsi chtěl trestat všechny, kdo má někoho na svědomí. To by tu moc lidí nezůstalo.
Málo kdo, možná nikdo nemá čisté svědomí, pokud byl někdy hodně vysoko.
Ale dobře, článek je o komunistech a vůbec se nedivím tvé reakci na přestřelenou hovadinu - článek. Tvrdit, že bylo líp je blbost, nebylo. Možná jen některým, kdo měl správný přístup.

38 acontrario acontrario | 19. července 2015 v 14:17 | Reagovat

[37]: Jenomže církev zatím nebyla postavena mimo zákon. Nadruhé straně máme zákon o protiprávnosti komunistického režimu, ale v situaci, kdy nebyl prakticky nikdo (tuším kromě Štěpána) potrestanej, ten zákon vypadá, že je vytvořenej jenom proto, aby se uklidnila společnost...

39 surpan surpan | E-mail | Web | 19. července 2015 v 17:13 | Reagovat

[38]: Pak je ale otázkou, co je zákon. Je to jen příkaz, který si zvolí pár mocných podle potřeb svých, aby to zároveň vypadalo, že je to pro všechny. To, že komunismus je postaven mimo zákon a církev ne, pak ukazuje absurditu všeho. Stejně tak mnozí mohli být zblbnuti především zpočátku novým poválečným systéme, který kázal vše pro všechny, ačkoliv to bylo jinak. Ovšem církev, ta byla hlavně pro pár mocipánů a že by se někdy o něco moc starali, když neberu v potaz nakradené majetky, tedy vydělané desátky.

40 Rowan Rowan | Web | 19. července 2015 v 18:20 | Reagovat

ty komentáře nedávám. Zejména Alexandr je pro mě tak silná káva, že mi z něj nezdravě skáče adrenalin...
Ovšem ten článek !babičko povídej", to je nářez :'D nemůžeme to nastudovat jako komediální rozhlasovou hru? :D
A ještě tam maj blbci hrubky jak blázen (bezůročnou) a vůbec ty věty jsou chvílemi libovka. Nemluvě o tom, že už vidim ty děti, jak nadšeně poslouchají babiččin přednes z účetnictví...

41 acontrario acontrario | 19. července 2015 v 19:43 | Reagovat

[40]: Aby tě eště někdo nežaloval za urážku komunismu, kdybys to nastudovala jako hru :D

42 Illumináti Illumináti | Web | 19. července 2015 v 21:29 | Reagovat

wow
         such hate
     very stránka
                       so komunismus

43 simojo simojo | E-mail | Web | 20. července 2015 v 8:48 | Reagovat

S autorem naprosto souhlasím. Nyní k těm ostatním, kteří s ním nesouhlasí. vy si jako myslíte o komunismu co? Když se zakázaly kapely a třeba Pražský výběr nemohl vystupovat. A politické procesy? Milada Horáková?  Co mají znamenat žvásty o církvích? Že se přidávali na stranu komunistů nebo nacistů nebo nevím čeho ještě? Uznám, ano i tací byli. ám znám pár knězů, kteří mají nějaký majetek o kterém se neví jak se k nim dostal. Ale to je chyba konkrétního člověku. Nemůžete podle toho soudit církev. Nemůžete mě nazvat nacistou jen proto, že moje máma pochází z Německa. Svinstvo komunismu jsem sám nezažil, ale vím co se dělo. A proto chodím 25 let po revoluci v jeansové bundě + lenonky a dlouhé vlasy.

44 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 20. července 2015 v 15:22 | Reagovat

Jen mimochodem, ta paní tam nelže. Neprobírá politiku ani žádné zákazy a podobně, jen vypočítává, co obyčejní lidé měli k dispozici. Možná ne všichni jezdili na rekreace, ale ty ceny , platy byly pravda. Půjčky také. Vždy jsou lidé, kteří se mají lépe než ostatní, ale je důležitější kolik je těch, kteří mohou normálně žít. Zákazy má každé zřízení i to kapitalistické. Fanatismus je v každé době a bez debaty je i nyní. Svoboda slova- ano, ale pokud je marné něco někomu říkat, aniž by byl nazván komoušem, blbcem a pod. je ta svoboda na nic. Jen na okraj i nyní jsou za ,,urážky" nadřízených či politiků postihy a z práce vyhazov. Dokonce i vězení-i jen za přimalování něčeho ,,hanobícího"politikovi. Víc psát nebudu, jen si všimněte, kolik urážek si vysloužil odlišným názorem Alexander, to je ta vaše svoboda slova. Kdo nenadává na komunisty, respektive na minulý režim není IN, je přímo vyvrhel.

45 acontrario acontrario | 20. července 2015 v 16:49 | Reagovat

[44]: Tak on Alexander se taky nevyjadřoval zrovna nejslušněj. Sice neurážel přímo, ale jeho příspěvky vyznívaly hodně konfrontačně.
A když si nakousla ty tykadla. On koluje obecnej omyl, že si šel ten chlap sednout za tykadla. Nešel. On šel sedět za to, že nezaplatil pokutu...

46 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 20. července 2015 v 17:19 | Reagovat

Byl souzen manželkou počmáraného politika, bývalého ministra vnitra. Zaplatil škodu 15 tisíc korun. Veřejně prospěšné práce odmítl, a tak skončil ve vězení. „Moje náprava je naprosto vyloučena,“ prohlásil Roman Smetana u soudu. Prezident Klaus mu odmítl udělit milost.

47 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 20. července 2015 v 17:24 | Reagovat

[45]: Uváděla jsem to jako příklad, on žádný režim nemá rád protivníky, akorát tresty jsou rozdílné.
Co jsem za svůj život zjistila? Do politiky nevidí pořádně nikdo, nikdo není svatý, pokud jde o jeho prospěch,o moc, hlavně když jde o peníze, výhody, majetek, jde morálka většinou stranou. Dějinné události jsou stejné, jen pohled na ně  a výklad je různý. Všechno špatné je k něčemu dobré, alespoň k poučení. Bohužel lidé jsou nepoučitelní, jak je vidno z různých případů.

48 Akim Akim | E-mail | Web | 21. července 2015 v 11:26 | Reagovat

Komunistický režim má na svědomí desítky milionů obětí. Desítky milionů lidí přišlo o život ve jménu této ideologie! Nezapomínejme prosím na to!!!

49 hotmail account hotmail account | E-mail | Web | 17. prosince 2018 v 8:06 | Reagovat

Sound advice, many thanks for discussing. I have printed and will keep on the wall! I like this blog

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama