close
Vážení uživatelé,
16. 8. 2020 budou služby Blog.cz a Galerie.cz ukončeny.
Děkujeme vám za společně strávené roky!
Zjistit více
 

Slováci na blogu i jinde

27. června 2015 v 22:32 | eli |  Téma týdne
Popravdě by mě zajímalo, jakým způsobem se vybírají témata týdne, protože za necelého půlroku mého působení zde se střídaly témata kvalitní s naprostými debilitami. A dnešní téma je zrovna z těch, které bych kvalitním nenazval. Ihned po jeho přečtení mě napadlo, čím se liší Slováci na blog.cz od ostatních Slováků? A co se vlastně od takového článku očekává? Přiznám se, napoprvé mě napadly jenom 2 možnosti, jak toto téma pojmout. Možnost pozitivní, a jak už to tak bývá, i možnost negativní.


Kdybych chtěl, pánbůh chraň, psát negativní variantu, zřejmě bych zmínil něco o derivátech Maďarska, žádné historii, okopírovaném jazyku či o snaze stěhovat se do ČR poté, co toužili po nezávislosti. Jaký by to však mělo efekt? Pravda, při obrovské návštěvnosti mého blogu čítající zhruba 3 lidi denně nejspíš žádný. Ale kdyby něco podobného napsal někdo na lehce známější blog, docílil by jediného. Nekonečné debaty plné urážek a výhrůžek. Trochu jako u debat o imigrantech, které jsou však přeci jen o něco zásadnější.

V případě pozitivní varianty bych mohl napsat něco o bratrském národu, se kterým sdílíme společnou historii, a ke kterému máme blíž než k ostatním. V případě extra sluníčkové verze bych také mohl oprášit Masarykovu teorii čechoslovakismu a obhajovat názor, že Češi a Slováci jsou jeden národ 1000 let rozdělený koloběhem dějin, poté opět slavně spojený, a nakonec opět rozeštvaný bezcitnými politiky. Ale tuto variantu také nenapíši, protože ji neuznávám. V případě tohoto tématu se budu držet zlaté střední cesty.

Nesouhlasím totiž s názory, že jsme se Slováky bratři, případně s teorií čechoslovakismu, kterou si vymyslel Masaryk aby obhájil vznik Československa a snížil procentuální zastoupení Německé menšiny v nově vzniklém státě. Co se týče národní otázky Slováků, jsem zastánce linie považující Slováky za Maďary. Zároveň však netvrdím, že je to na škodu, ono i Češi v sobě mají slušné procento Německé krve. Co se týče mého vztahu ke Slovákům, již jsem psal že je nepovažuji za národ, který by nám měl být bližší než Poláci či Rakušané. Jeden stát jsme spolu sdíleli o několik set let méně, než s Rakušany a Rakušany také nepovažujeme za bratrský národ, i když k tomu mají blíž než Slováci. Navíc již po vzniku první republiky začaly zaznívat hlasy ze Slovenska požadující větší autonomii a v momentě kdy dostali příležitost vyhlásili vlastní stát. Nakolik si pomohli je otázkou, jelikož místo Čechů na ně dohlíželi Němci. Ale kdo chce kam...

Slováky na blogu i jinde tak považuji pouze za občany jednoho ze 4 států, které nás obklopují. Nijak mi nevadí, ale rozhodně k nim nechovám žádný sentimentální vztah, jako někteří pamětníci Československa.
 


Komentáře

1 Mittalmar Mittalmar | 27. června 2015 v 23:12 | Reagovat

Popravdě vcelku sdílím tvůj názor na SLováky, možná se spíše i mírně přikláním k tomu "negativnímu". Co se týče článku; věcné, výstižné, hezky napsané.

2 Dena Hviezdička Dena Hviezdička | Web | 28. června 2015 v 9:05 | Reagovat

Podľa mňa zase majú k sebe Slováci a Česi bližšie v porovnaní s inými národmi. Už len kvôli podobnému jazyku. A podľa mňa sme aj bratia. Však bratia, nie dvojičky, každý je iný, ale máme niečo spoločné. Prípadne dospelí bratia, každý má svoj život, ale niečo nás spája. Ale každého názor, ja som rada, že ti bloggeri/ky, ako ja, nevadia :-D.

3 acontrario acontrario | 28. června 2015 v 10:46 | Reagovat

[2]: Myslím že i kdyby mi vadili, tak by tě to nemuselo nijak rozrušovat :)

4 Lola-J Lola-J | Web | 28. června 2015 v 12:23 | Reagovat

Asi tak, taky nechápu moc smysl tohoto tématu. :D Podlě mě se to úplně zbytečně nějak vytahuje a rozebírá. Je to absolutně o ničem a k ničemu. Nijak mi nevadí, ani moc nechápu, co by mi mělo vadit... Zkrátka taky zaujímám spíše neutrální postoj. :D

5 baruschkasf baruschkasf | E-mail | Web | 28. června 2015 v 13:16 | Reagovat

Jsou témata dobrá a méně dobrá :-)
Někdy mi přijde, že jde jen o test, zda jsme schopni na úplnou kravinu napsat solidní článek :-)

6 acontrario acontrario | 28. června 2015 v 13:26 | Reagovat

[5]: Pak se nabízí otázka, kdo porovná tu solidnost článků..:D

7 Egoped Egoped | E-mail | Web | 28. června 2015 v 14:48 | Reagovat

Témata se vybírají hlasováním lidí na tema-tydne.blog.cz z asi pěti - kdo ale vybírá tu pětici, to nevím :)

8 acontrario acontrario | 28. června 2015 v 15:44 | Reagovat

Aha, to sem nevěděl. Ale stejně, když se dívám na to hlasování, vždyck je tam tak 30-40 hlasů, to není moc..
Chtělo by to dát to hlasování přimo někde v profilu, ať je víc hlasů :)

9 userka userka | E-mail | Web | 29. června 2015 v 17:43 | Reagovat

[8]: "někde v profilu", to máš na mysli někam na úvodní stránku blog.cz? Co jsem za ta léta pochopila, tak blog.cz se k tomu tema-tydne.blogu moc nehlásí. Dřív existoval blog tema.blog.cz, kde už i podle designu můžeš vidět, že to bylo něco velkýho, ale pak to nějak utichlo. Jsem ráda aspoň za nějaký TT, protože je to většinou jediná příležitost, kdy jsem dokopaná něco napsat. Ale máš pravdu v tom, že tohle téma bylo trapný.

10 userka userka | E-mail | Web | 4. července 2015 v 23:21 | Reagovat

... hele, já jsem sem nepsala komentář? :D Není třeba ve spamu? Nebo jsem už úplně blbá? :D

11 acontrario acontrario | 5. července 2015 v 12:57 | Reagovat

[10]:psala, ale z nějakýho důvodu sem ho musel povolit. Ale proč, to netuším :D

12 userka userka | E-mail | Web | 5. července 2015 v 13:18 | Reagovat

[11]: Já jsem si říkala, jestli už nemám halucinace :D To bude kvůli těm odkazům ;) Někdy je to vyhodnocený jako spam, i když mohli by tam mít nějakej algoritmus, kterej by pochopil, že jsou to všechno odkazy na blog, takže žádná reklama pro třetí stranu :D

13 Kosma Kosma | Web | 17. července 2015 v 19:49 | Reagovat

To, že Slováci jsou Maďaři mi vyrazilo dech :-), jinak se mi článek moc líbil - nadhled, znalosti, čtivost - dobře píšete! :-)

14 kekorenum kekorenum | 12. srpna 2015 v 19:43 | Reagovat

Ono se pořád někde praví "co bylo, bylo, důležité je, co je teď", ale očividně je potřeba neustále se nimrat v minulosti. Potíž je, že se dá vykládat všelijakými způsoby, a nikdo nemá kompletní informace ani znalosti. Jak jednoznačně poznáme, kde v historii začal jaký národ? Je tedy zajímavé, že máš tak vyhraněný názor, ale aspoň si máš za čím stát.

15 acontrario acontrario | 17. srpna 2015 v 14:28 | Reagovat

[14]: Tak tenhle článek je docela nadsázka, ale máš pravdu, že za tím, co říkám, si stojím.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama